تصویر مرتبط

 

 

در کتاب بحار الانوار روایت جالبی به شرح زیر نقل شده که نشان از قاطعیت حضرت در امر بیت المال دارد:
«عده اى از دوستان على عليه السلام به حضور حضرت رسيدند و گفتند:
- چنانچه افراد سيّاس و انحصار طلبها را با پول راضى كنى براى پيشرفت امور شايسته تر است. امام على علیه السلام از اين پيشنهاد خشمگين شد و فرمود:
- آيا نظرتان اين است به كسانى كه تحت حكومت من هستند ظلم كنم و حق آنان را به ديگران بدهم و با تضيع حقوق آنان يارانى دور خود جمع نمايم!؟ به خدا سوگند تا دنيا وجود دارد و آفتاب مى تابد و ستارگان در آسمان مى درخشند، اين كار را نخواهم كرد. اگر مال، از آن خودم بود آن را به طور مساوى تقسيم مى كردم، چه رسد به اينكه مال، مال خداست.
سپس فرمود:
- اى مردم! كسى كه كار نيك را در جاى نادرست انجام داد، چند روزى نزد افراد نا اهل و تاريك دل مورد ستايش قرار مى گيرد و در دل ايشان محبت و دوستى مى آفريند؛ ولى اگر روز حادثه بدى براى وى پيش بيايد و به ياريشان نيازمند شود، آنان بدترين و سرزنش كننده ترين دوستان خواهند شد.» (بحار، ج ۴۱، ص ۱۰۸ و ۱۱۱)
 
 
سه نکته کوتاه:


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 بهمن 1395برچسب:بیت المال, | 16:4 | نویسنده : محمدعارف |

نتیجه تصویری برای بیت المال

 

 

حقیقت تلخ

:,(



تاريخ : چهار شنبه 6 بهمن 1395برچسب:بیت المال, | 15:51 | نویسنده : محمدعارف |

نتیجه تصویری برای تضاد

 

 

شایع ترین تعریف در مفهوم سکولاریسم، جدایی دین از سیاست است. اما تعریف دقیق سکولاریسم را می توان این گونه بیان کرد: «نوعی طرز تفکر نسبت به حقایق هستی براساس یافته های «مادی دنیوی» بدون تکیه یا مبنا قراردادن راهکارهای دینی و معنوی.»[1] چند کلیدواژه در تفکر سکولاریسم وجود دارد، از آن جمله است؛ علم باوری، عقل بسندگی، شکاکیت معرفتی.

در حصار دیوار دنیا، یا در آسمان بی انتهای ایمان

اساس سکولار بر این مبنا چیده شده است که در این عالم به عقل و علم بشر بسنده کن و ماوراء و فراماده را به فراموشی بسپار. چرا که قابل اثبات با ابزار تجربی نیستند و انسان را به مرحلۀ شکاکیت معرفتی می رسانند. از این رو در این عالم چیزی ارزش دارد که بتوانی آن را با ابزار تجربه درک و حس کنی و الّا وجود آن را نفی کن.
در مورد گزاره های دینی نیز با این ادعا که این گزاره ها دست نایافتنی و فراتر از عقل هستند، و عقل انسان توانایی اثبات امور متافیزیکی را ندارد، در صدد نفی و رد گزاره های وحیانی می باشند.
تکیه به علوم تجربی به عنوان ابزار معرفتی علی رغم این که آثاری در پیشرفت صنعت و تکنولوژی داشته است، ولی منحصر شدنِ به آن، سبب جدایی از نیازهای فرامادی و معنوی بشر گردیده است. این عملکرد چالش های عمیق نظری و عملی در نیمۀ دوم قرن بیستم به بعد را موجب شده است. تهدید جامعۀ بشری به وسیلۀ دو جنگ جهانی، افسارگسیختگی و ابتذال فرهنگی و جهت گیری به طرف حیوانیت مدرن با استفاده از تکنولوژیِ صرف، زنگ خطر نیاز به معنویت و تکیه بر نیازهای فرامادی را حتی در ذهن برخی دانشمندان غربی به صدا در آورده است.
در حالی که مکتب اسلام به عنوان غنی ترین و کامل ترین مکتب در جهان، تکیۀ مشخصی بر امور غیرمادی دارد. خداوند در سورۀ بقره صراحتاً از ایمان به غیب سخن می گوید: «الذین یومنون بالغیب...»[2] کلمۀ غیب بیش از 40 بار در قرآن بکار رفته است. از مهمترین مرزهای تفکیک ایمان و کفر، مسئلۀ غیب می باشد. تجربه گرایان برای خود در دنیا دیواری کشیده اند و خود را در چهارچوبِ آن محصور کرده اند و به زندگی حیوانی بسنده کرده اند.  در حالی که مومنین حصار ماده را کنار زده اند و با ایمان به غیب و فراماده درصدد درنوردیدن آن به سمت نور و تعالی هستند.[3]



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:انواع تفکر ها, | 1:41 | نویسنده : محمدعارف |

نتیجه تصویری برای تا وقت معلوم

 

پایان مهلت شیطان چه وقت است؟؟

 

در قرآن كریم آمده است وقتی شیطان به علّت سجده نکردن بر انسان از پیشگاه الهی رانده شد به خداوند عرض کرد: پروردگارا! تا روزى که انسان ها برانگیخته مى شوند به مهلت بده. خداوند فرمود: «فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنظَرِینَ * إِلىَ یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم؛ تو از مهلت یافتگانى، تا زمانى معین و معلوم » (سوره ص، آیات 79-81) امّا "در اینکه منظور از «یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم»، چه روزى است، مفسران احتمالات متعددى داده اند:
بعضى گفته اند منظور پایان این جهان و بر چیده شدن دوران تکلیف است، چرا که بعد از آن، طبق ظاهر آیات قرآن، همه جهانیان از بین میروند و تنها ذات پاک خداوند باقى مى ماند، بنابر این تنها به مقدارى از درخواست ابلیس موافقت شد.
بعضى دیگر احتمال داده اند که منظور از وقت معلوم زمان معینى است که تنها خدا مى داند، و جز او . . .



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:شزمان مرگ شیطان, | 1:13 | نویسنده : محمدعارف |

نتیجه تصویری برای تلنگر شهید

 

 

مگــــر ارزش دیـــــــدن دارد؟؟؟؟؟

 

:,((



تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395برچسب:امام زمان(عج), | 13:49 | نویسنده : محمدعارف |

نتیجه تصویری برای مطلب جالب مذهبی

 

 

اینـــــــــــــــم واســه تـــنـــوع  D:

.

.

.

.

.

.

.

ولی خداییش کار کردن باهاشون شدیدا سخته :,(

 

 



تاريخ : دو شنبه 6 دی 1395برچسب:طنز, | 23:12 | نویسنده : محمدعارف |

نتیجه تصویری برای مطلب جالب مذهبی

 

 

تــــمــــامـــ شـــــد . . .

 

:,((



تاريخ : دو شنبه 6 دی 1395برچسب:آیت الله بهجت,زندگی, | 23:4 | نویسنده : محمدعارف |

نتیجه تصویری برای سبک شمردن نماز

 

 

نتیجه تصویری برای سبک شمردن نماز

 

 

نتیجه تصویری برای سبک شمردن نماز

 

 

نتیجه تصویری برای سبک شمردن نماز

 

 

نتیجه تصویری برای سبک شمردن نماز



تاريخ : دو شنبه 6 دی 1395برچسب:سبک شمردن نماز, | 12:2 | نویسنده : محمدعارف |

 

نتیجه تصویری برای مقاله درباره امام زمان

 

زندگينامه امام زمان، حضرت مهدي (ع)

نام: محمد بن الحسن
كنيه: ابوالقاسم
امام زمان حضرت مهدی (عج) هم نام و هم كنيه حضرت پيامبر اكرم(ص) است. در روايات آمده است كه شايسته نيست آن حضرت را با نام و كنيه، اسم ببرند تا آن گاه كه خداوند به ظهورش زمين را مزيّن و دولتش را ظاهر گرداند.

القاب امام زمان حضرت مهدی (عج):

مهدى، خاتم، منتظر، حجت، صاحب الامر، صاحب الزمان، قائم و خلف صالح.
شيعيان در دوران غيبت صغرى ايشان را «ناحيه مقدسه» لقب داده بودند. در برخى منابع بيش از 180 لقب براى امام زمان(ع) بيان شده است.

ولادت امام زمان حضرت مهدی (عج):



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 6 دی 1395برچسب:همه چیز راجع به امام زمان(عج), | 11:6 | نویسنده : محمدعارف |

Related image

 

 

فاتحه یادت نره

 

:,(



تاريخ : یک شنبه 5 دی 1395برچسب:شهید خلیلی, | 13:58 | نویسنده : محمدعارف |
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 39 صفحه بعد